چه زمانی بای چیدن شاه پر ها مناسب است

 

متخصصین ، چیدن بال های طوطی را اساسا رد میکنند ! اصولا سلب امکان پرواز از طوطی را نمیتوان کار درستی دانست . گروهی از نگهدارندگان اعتقاد دارند این عمل باعث سمیمیت و نزدیکی میشود که البطه این که این روش درست است یا غلط را تجربه و سن طوطی شما معیین میکند.
طوطی هایی از جمله : آمازون ها ، کاسکو ها ، کاکادو ها و آرا ها علاقه چندانی به پرواز نداشته و بیشتر در طبیعت از شاخه های درختان ، بالا و پایین میروند و به این دسته از طوطی ها خزنده نیز گفته میشود. چیدن شاه پر های این دسته از طوطی ها ، زیاد به روحیاتشان لطمه نمیزند و طوطی به زندگی عادی خود ادامه خواهد داد. اما چیدن پر طوطی هایی از جمله : ملنگو ها ، لوری ها و دیگر طوطی های کوچک جسه پیشنهاد نمیشود ، چون موجب سلب امکان پرواز شده و این پرندگان نیاز مبرمی به پرواز داشته و در غیر این صورت موجب افسردگی میشود که البطه تا حدودی پس از مدتی رفع میشود.
2 روش برای پیدن پرها موجود است. روش اول چیدن 90درجه شاه پرها که در تصویر بالایی مشخص است ، در هنگام نشستن پرهای چیده شده دیده میشوند که زیاد دلنشین نیست و روش دوم ، قسمتی از شاه پر های باقی مانده ، دیگر پرهای چیده شده را میپوشاند که در عمل تقریبا شبیه حالت اول است ، اما زیبایی طبیعت طوطی پابرجاست. در مورد آمازون ها که پرندگان ماهری نیستند ، چیدن چند شاه پر میانی کافی خواهد بود.اما در مورد کاسکو ، آرا و کاکادو ها باید مقدار بیشتری از شاه پر ها چیده شود و پیشنهاد میشود برای چیدن پر ها ، ابتدا طوطی را با یک حوله نرم گرفته و بالهای طوطی را به آرامی از حوله خارج نمایید ؛ این حالت بهتر از دستکش چرمی است و طوطی زیاد اذیت نمیشود.
توجه ! توصیه میشود خصوصا در مورد طوطی های اهلی خود شخصا از چیدن پرهای طوطی تان اجتناب ورزید ، چرا که طوطی ها هوش بالا و حافظه قوی دارند که تمام افراد و خاطرات را تکرار میکنند ، فقط کافیست طوطی یک بار یک برخورد بد از طرف نگهدانده اش ببیند ، این خاطراه تا روز مرگش همراه او خواهد بود ! پس حتما برای چیدن پر ها و ناخن طوطی حتی در آن مکان حظور نداشته باشید و کار را به فرد دیگری (البطه با مهارت لازم) بسپارید.
توجه ! بال های طوطی هایی که تصمیم به تکثیرشان دارید را به هیچ عنوان نچینید ، چون بال ها برای برقراری تعادل ضمن جفتگیری ضروریست !

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 14 مرداد 1392 | 15:56 | نویسنده : ارمین پورتقی |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.